Avonturen op het Noorder-Eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu Avonturen op het Noorder-Eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu

Avonturen op het Noorder-Eiland

Door: Chloe

Blijf op de hoogte en volg Chloe

04 September 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Blog 2 - 4 september

Leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn over onze avonturen. Dat motiveert om door te schrijven. Aangezien we hier nog zo vaak internet hebben, staat blog nummer twee al klaar.

Na onze overnachting in Okere, zijn we op zoek gegaan naar een raft organisatie. We hadden ze de dag ervoor namelijk bezig gezien en dat wilden wij ook wel proberen. We zijn naar de dichtstbijzijnde organisatie gereden en hebben daar gevraagd of we diezelfde dag nog meekonden. Helaas was deze organisatie vol, maar de eigenaar van het bedrijf zou wel even contact hebben met een van zijn concurrenten en iets voor ons regelen. Zo gezegd zo gedaan. We mochten ons wel bij zijn bedrijf omkleden, dom zijn ze hier zeker niet, helemaal vol met zijn bedrijfsnaam op onze kleding zijn wij de boot van de concurrent ingestapt. Na een korte voorstelronde en instructie zijn we het water op gegaan. Even oefenen en daarna gelijk de eerste versnellingen. Na ongeveer een kwartiertje kwamen we bij de grootste drop van het parcours aan. Een smalle waterval die ongeveer 5 meter naar beneden viel. Heel de boot duikt het water in. Echt super tof!!! Bij ons ging alles gelukkig goed, een andere boot die na ons naar beneden kwam, kwam ondersteboven boven water. Op een rustiger stuk mochten we kiezen, blijven zitten of nog even zwemmen. Koen twijfelde geen seconde en lag direct in het water en na even twijfelen ben ook ik het water in gesprongen. Kouuuuddd!!! Maar wel mega tof en mooi meegenomen, gelijk een prima douche. Aangezien die niet op alle campsites aanwezig zijn.

Na het raften zijn we naar Rotorua gereden. Op naar de geisers, modderpoelen en 'rotte eieren'. Aangezien we dit in IJsland al hadden ervaren, waren we allebei zeer benieuwd en enthousiast. Helaas is Nieuw-Zeeland iets commerciëler dan IJsland en zijn er rondom de geothermische gebieden enorme toeristische parken gebouwd. Echt super jammer! Wij wilden namelijk geen $40 betalen, om de natuur haar werk te zien doen. Echt een behoorlijke tegenvaller. Dan maar weer op zoek naar de volgende camping spot, aangezien het al weer behoorlijk laat begon te worden. Ik had gelezen over een betaalde campsite, waarbij je wel gebruik mocht maken van de aanwezige natuurlijk verwarmde baden. Misschien was dit iets wat de teleurstelling van die dag nog kon goedmaken.

Wooow, wat een fantastische campsite! Voor $20 pp konden we gebruik maken van een plaatsje op de camping, de keukenfaciliteiten en 6 verwarmde baden. Na het eten zijn we eerst een rondje rond de campsite gaan lopen om te zien waar al de natuurlijke warmte vandaan kwam. Ongelooflijk, een enorme krater waar honderden liters kokend water naar boven kwam. Het was echt prachtig. Na deze ontdekking zijn we ons snel om gaan kleden en zijn we in de verschillende baden gegaan. Variërend tussen de 38 en 42 graden. Hmm dat was even heerlijk na de teleurstelling van de middag en de koude nachten daarvoor. We hebben dan ook heerlijk geslapen die nacht.

De volgende morgen vroeg uit de veren. Nog even lekker in het warme bad en daarna toch maar naar een betaald geothermisch gebied. We hebben gekozen voor het Wai-O-Tapu, omdat hier The Lady Knox Geyser staat en deze geiser zou nogal wat voor moeten stellen. Iedere dag om 10.15 spuit deze geiser wel tot 20 meter hoog. We vonden het nogal typisch dat het precies om 10.15 was, maar toch maar gezorgd dat we op tijd bij het park waren. En ja hoor precies zoals we al vermoedden, spuiten ze hier zeep in de geiser om een reactie op te wekken. Niet veel natuurlijks aan dus. En die 20 meter, nou de geiser had blijkbaar zijn dag niet...
Gelukkig is Koen dan wel weer creatief en hebben we nog een leuke foto weten te maken. Na de geiser zijn we door de rest van het park gelopen, toch wel weer erg mooi om allemaal te zien. Zo bijzonder dat dit op bepaalde plekken van de wereld zichtbaar is.

De volgende dag zijn we richting het grote Lake Taupo gereden. Het grootste meer van Nieuw-Zeeland. Ook weer prachtig om te zien. We zijn naar een informatiecentrum gereden om informatie op te vragen over een lange wandeling door het nabij gelegen Nationale Park. Helaas is het nog eind winter en ligt er op deze track nog sneeuw en wordt het ten zeerste aanbevolen om de trekking onder begeleiding van een gids te doen, wat natuurlijk weer hoge kosten met zich meebrengt. We zijn op een budgettrip, dus maar direct wat alternatieven gevraagd. Een van deze wandelingen hebben we diezelfde middag nog gemaakt. Een trip van 2 en half uur naar Silica Rapids. Mooie trip, maar nog niet zo spectaculair als verwacht.

De volgende dag stond een langere trip op het programma. Ongeveer 5 en half uur lopen (retour) naar de Tama Lakes. Het eerste stuk van de trip was prima te doen, tot we echt echt echt moesten gaan klimmen. Ik zou mezelf niet zijn als ik een keer géén last zou hebben van me voeten, maar ik heb doorgebikkeld. En daar ben ik blij om ook, wat een uitzicht boven op de berg!! Twee kratermeren, uitzicht over het hele gebied en de twee grote vulkanen bedekt met een dikke laag sneeuw. Prachtig! Zoals het grootste deel van deze route trouwens. Na 4 uur en 37 minuten waren we aan het einde van de track. Best nog snel gedaan dus.

's Avonds hebben we de camper langs de weg gezet. We konden geen goedkope camping vinden, dus dan maar zo. Het wildkamperen begint al aardig te wennen. Ik even lekker een boekje lezen en koen weer vissen. Rond 5 uur beginnen we aan het eten hier, omdat het rond half 7 donker wordt. En aangezien de wegen niet verlicht zijn, is het dan ook echt donker. We zouden simpele noodles eten en ik had dus al wat water opgezet, tegen de tijd dat het water kookte riep Koen enthousiast dat hij beet had. Na ongeveer een kwartier kwam hij naar boven met zijn vangst. Zo trots als een Pauw was tie. Mag ook wel, want bij zijn eerste aanbeet, een paar dagen ervoor, was zijn hengel gebroken. Koen heeft het beestje schoongemaakt en opgeborgen in de koelkast. Lekker maaltje voor de volgende dag.

Die volgende dag hebben we voor het eerst echt rustig aan gedaan. Naar een kustplaatsje gereden en daar lekker geluierd. We hebben een camping opgezocht met een warme douche en wasfaciliteiten. Ik wilde toch wel heel graag een keer het een en ander wassen. Na een standwandeling zijn we aan ons avondmaal begonnen. Samen hebben we, al zeg ik het zelf, een behoorlijk lekker maaltijd in elkaar geflanst. Die forel was echt super lekker!

De daaropvolgende dagen hebben we wederom rustig aan gedaan. Op verschillende afgelegen plekken gekampeerd en lekker rondgelopen. Op het moment van schrijven zitten we op de boot richting het zuider eiland. Daar zullen we langere wandeltochten en nog meer natuur gaan opzoeken. We zijn allebei erg benieuwd.

Liefs

• 05 September 2014 - 08:57

Jolanda De Haas:

Wat heerlijk om je verslag te lezen. Xxx

• 10 September 2014 - 14:23

Bertus Westerhuis:

Oh, man!
    Chloe, elke keer als ik weer onbedaarlijk nies, hoor ik je dit gewoon weer zeggen!

Als je schrijfster was geworden had je vast al een paar bestsellers gehad in de categorie reisverhalen!
    Prachtig verhaal, leuke adventures met jullie tweeen. Je had al gezegd dat je uitgebreid verslag wilde doen en je hebt nu al woord gehouden. Ik zal jullie avonturen zeker blijven volgen en wens jullie nog heel veel plezier! Trouwens Koen, goed bezig met de visvangst, lekkerder dan vissticks!

• 11 September 2014 - 07:23

Joyce:

Wow wat een avonturen.. Heeeel cool!!
    Veel plezier met jullie wandeltochten!
    En hopen dat jullie weer zo'n lekkere forel vangen

• 11 September 2014 - 07:37

Linda:

Ik lees vandaag pas voor het eerst je avonturen. Wat een leuke en mooie reis. Wat schrijf jij uitgebreid het is of je er bij bent. Erg leuk om te lezen. Hier moet de herfst nog beginnen en ik hoop dat de winter bij ons nog lang wegblijft. Heel veel plezier met het vervolgen van je reis.ik kijk uit naar het volgende stukje.

• 11 September 2014 - 14:36

Petra Barendregt:

Pfff, ik kreeg het warm en koud van je tweede blog, maar dat kwam vast door die warme en koude baden waarover je vertelde .... Je eigen forel vangen en daar een maaltje van maken, net expeditie Robinson, maar ja ...Koen draait zijn hand er niet voor om om dieren te slachten nietwaar?
    Ik ben al benieuwd naar de foto's en ....de volgende blog! Enjoy!!!!

• 12 September 2014 - 13:56

Monique:

Hoi Chloe en Koen, de tijd vliegt zeker wel daar!
    Zo te lezen maken jullie genoeg mee, beter dan op kantoor zitten he!
    Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen :)
    Groetjes