Aankomst in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Okere Falls, Nieuw Zeeland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu Aankomst in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Okere Falls, Nieuw Zeeland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu

Aankomst in Nieuw-Zeeland

Door: Chloe

Blijf op de hoogte en volg Chloe

27 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Okere Falls

Blog 1 - 27 augustus 2014

Na een jaar hard werken en aftellen was het eindelijk zover. 22 augustus, de dag waarop koen en ik voor nog onbepaalde tijd, naar de andere kant van de wereld vertrokken. Om 6 uur het wekkertje om rond kwart over 7 met zijn allen te vertrekken naar Schiphol. En als ik zeg allen, dan bedoel ik ook allen. Pa, ma, No, Bren, Tho, Corina en Merel. En op Schiphol aangekomen was de hele familie compleet, want ook Ot en Joyce waren als verrassing gekomen. Super leuk! Na een bakkie koffie kon het afscheid nemen beginnen. Zoals ik al dacht geen makkelijke opgave, maar na iedereen een dikke knuffel en kus te hebben gegeven zijn koen en ik snel de douane doorgegaan. Ons avontuur was begonnen.

De eerste vlucht was naar Singapore in 12,5 uur. Hier hebben we 3 uurtjes gewacht, waarna we in 9,5 uur doorvlogen naar Auckland. Het beginpunt van onze trip. We kwamen ongeveer 11 pm aan. We hoopten snel door de douane te zijn, onze taxi te bellen en op zoek te gaan naar onze camper, want we waren aardig moe. Helaas verliep het iets anders dan we hadden gehoopt. Als je aankomt in Auckland moet je langs 3, tja hoe zal ik het noemen, officiële checkpoints. Eerst om te kijken wat je in Nieuw-Zeeland komt doen en hoe lang je er blijft, vervolgens om aan te geven wat je Nieuw-Zeeland invoert en tot slot worden je spullen gecontroleerd. Aangezien wij outdoor spullen bij ons hadden moesten we de tent inleveren. Deze moest worden gecontroleerd om te zien of er geen verkeerde stoffen of beestjes het land binnen werden gebracht. Ik heb nog geprobeerd uit te leggen dat we de tent slecht 1 keer hadden opgezet in de tuin, maar de douane beambte had hier geen boodschap aan en zei dat dit de Nieuw-Zeelandse procedure was. Een volgend controlepunt heeft heel de tent uit elkaar gehaald en ja hoor, je raadt het al, we mochten hem zelf weer opvouwen. Leuk om 12 uur 's nachts na een reis van zo'n 25 uur.

Eindelijk onze spullen compleet en dus op zoek naar een taxi. Via het verhuurbedrijf van onze camper hadden we een telefoonnummer doorgekregen voor een taxi die ons voor $35 naar het juiste adres zou brengen. Klinkt heel mooi, maar als het nummer dat je hebt doorgekregen niet blijkt te kloppen, andere taxi bedrijven het opgegeven adres niet kennen of een schandalige prijs van $90 vragen dan zakt de moed je toch wel een beetje in de schoenen. Gelukkig hebben we ook gelijk de vriendelijke en hulpzame kant van Nieuw-Zeeland leren kennen. Een traffic assistente van het vliegveld heeft ons uitstekend geholpen waardoor we om 1 uur eindelijk in een taxi zaten, onderweg naar de camper. Uiteindelijk wel iets duurder dan $35, maar wat was ik blij dat ik de camper zag! Gelijk de sleutel gezocht, omgekleed en lekker gaan slapen.

De volgende ochtend vroeg wakker. Brr toch wel koud in zo'n koekblik in Nieuw-Zeeland. Gelukkig wel lekker geslapen, dus klaar voor een nieuwe dag. Eerst maar eens op zoek naar een supermarkt. Na de nodige boodschappen te hebben gedaan, zijn we naar een park gereden. Hier hebben we lekker gegeten en besloten om eerst naar het noorden te rijden. Vanwege de natuur en het zonnige karakter. Eerst naar Waipoua Forest. Hier staan de grote Kauri bomen. Na zo'n 250 kilometer rijden, kwamen we aan in het gebied. Wauw wat een beamend mooie omgeving. Alsof we midden in het regenwoud reden. Zo groen!!! We zijn naar een information camp gereden om te kijken welke wandelingen we konden doen. We besloten om eerst een wandeling van een uur te doen naar een uitkijkpunt en daarna door te rijden naar de grootste en bekendste boom van Nieuw-Zeeland. Echter bleek het een behoorlijk pittige wandeling van 1 uur heen en 1 uur terug. Bij terugkomst begon het al schemerig te worden en dus besloten we om op de dichtstbijzijnde camp spot te overnachten. Geen cam ranger te bekennen dus wij dacht het mooi voor elkaar te hebben. Maar helaas, net toen we aan het eten gingen beginnen kwam de camp ranger langs. 15$ pp, maar dan mochten we wel gebruik maken van de douche- en keuken faciliteiten. Lekkere hete douche, dat maakte een hoop goed.

Het is heel vroeg donker in Nieuw-Zeeland. Zo rond half 7/7 uur begint het donker te worden en aangezien het in onze camper niet heel ruim is en we nog een beetje moe waren van de reis hier naar toe, zijn we lekker op tijd gaan slapen. Hierdoor waren we de volgende dag wel allebei vroeg wakker. Lekker eruit gegaan, weer een warme douche en op naar de Tane Mahuta, de grootste levende Kauri boom in Nieuw-Zeeland. We wisten eigenlijk niet zo goed wat we hiervan moesten verwachten en stonden dus ook met open mond te kijken toen we bij de boom aankwamen. Geen wonder dat ze hem de god van het bos noemen. Na deze korte wandeling zijn we nog naar meerdere van deze bijzondere bomen gaan kijken. Hier hebben ze dan ook speciale wandelingen voor. 1 geluk voor ons, het is laagseizoen, dus overal lopen we lekker met zijn tweeën en kunnen we van de mooiste uitkijkpunten genieten.

Na ons Kauri avontuur zijn we doorgereden naar de Bay of Islands. Dit staat bekend om haar mooie stranden en altijd zonnige weer. Laat ik het voor de verandering is kort houden, het was mooi, maar had ik er van wakker gelegen als ik het niet had gezien? Nee.. 's Avonds hebben we bij een camp site van de overheid geslapen. Ook hier moet je normaal gesproken voor betalen, maar gezien het feit dat er niemand was, hebben we dat lekker niet gedaan. Eerste nacht écht profijt van onze camper.

De twee dagen die volgde hebben we veel in de auto gezeten. Wel steeds gestopt als we mooie uitkijkpunten zagen of wandelingen wilde maken. Zo hebben we al vele mooie watervallen, mooie strandjes en beboste gebieden gezien. Vierde nacht geslapen in een recreatie park waar eigenlijk niet gekampeerd mag worden. Dit hebben we gemerkt ook, want toen we vanmorgen het park wilden verlaten waren we opgesloten. De slagboom naar het park was dicht en zou de komende paar uur nog wel dichtblijven ook haha. Les voor de volgende keer.

We zijn nu gestopt in Okere, onderweg naar Rotorua, een geothermische gebied van Nieuw-Zeeland. Koen is aan het vissen en ik zit even lekker relaxed mijn blog te typen. Helaas kan ik niet zeggen lekker in het zonnetje. Het weer is hier namelijk nogal wisselvallig. 's Ochtends en 's avonds is het echt heel erg koud en ben ik dus blij met mijn lange mouwen en termo kleding, terwijl als overdag de zon schijnt een shirtje voldoende is.

We zijn hier pas 5 dagen, al lijkt het al 5 weken met alles wat er hebben gedaan en gezien. Daarom hebben we besloten om de komende dagen wat rustiger aan te doen en wat langer in dit gebied te blijven. We hebben namelijk nog 6 weken.

Tot mijn volgende blog.

Xx

• 03 September 2014 - 01:29

Petra:

Als je eens een keer laat op blijft om Albatroszaken te regelen heb je de mazzel om dit bericht als één van de eersten te lezen, haha. Super leuk zeg dat verslag, volhouden maar om zo uitgebreid te schrijven!
    Tot de volgende!!!

• 03 September 2014 - 08:19

Shirley:

Super leuk om te lezen Chloë, wat hebben jullie al veel gedaan! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de volgende blog
    Xx

• 03 September 2014 - 08:27

Nina:

Chloepie, wat super leuk om te lezen! Vervelen zul je je daar net snel doen, merk ik al! Gooit Koen zijn vangst wel terug of is dat jullie avondeten? Haha! Geniet ervan en tot het volgende verhaal! X

• 03 September 2014 - 08:50

Evelyntje:

Zoooo wat een tekst al de eerste week!! Goed teken!!! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! & wat een lange reis!!!
    Ik wacht met smart af op het volgende verslag & fotos!!!

Genietse nog daar allebei!!!!

Dikke kus xxxx

• 03 September 2014 - 12:12

Marloes:

Wauw wat een start! Leuk om te lezen. Geniet!!

• 03 September 2014 - 13:54

Betsie:

Geweldig Chloë

wat een mooi reisverslag, ik ga de volgende zeker weten ook lezen! nog veel plezier in de komende tijd! veel liefs Betsie

• 03 September 2014 - 15:42

Inge:

Chlo! Goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en dat er zoveel moois te zien is!
    Geniet ervan en ik wacht weer in spanning af tot het volgende blog!

Xxx Ing

• 03 September 2014 - 19:10

Andrea:

Hoi, wat fijn dat jullie al zoveel gedaan hebben en gezien hebben. Nog veel plezier en kijk uit. Dikke knuffel van ons.

• 03 September 2014 - 22:36

Mariska:

Lekker veel schrijven Chlo! Maken wij het ook een beetje mee :)

• 03 September 2014 - 23:24

Romy:

Wat een leuk stuk heb je al geschreven! Kijk nu al uit naar je foto's.
    Zo te lezen is het daar geweldig mooi. Heel veel plezier!

Mis onze bios-uitjes wel al hoor!

Xx Romy

• 06 September 2014 - 10:23

Doenja Richard:

Lieve Coen Chloe

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Veel plezier

Liwfs Richard Doenja Bowen