CAMBODIA HERE WE COME! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu CAMBODIA HERE WE COME! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu

CAMBODIA HERE WE COME!

Door: Chloe Pelgrom

Blijf op de hoogte en volg Chloe

21 September 2012 | Nederland, Rotterdam

Ghana, Sri Lanka, Kenya, Cape Verde, Indonesia, Cambodia...??
Zoveel interessante keuzes en mogelijkheden en alles lijkt me leuk om te ervaren.

Na een vermoeiende introductieweek en stagemarkt, heb ik uiteindelijk besloten om voor Cambodja te gaan. Natuurlijk ga ik niet alleen. Een groep van ongeveer 15 mensen heeft zich voor dit land ingeschreven. Gelukkig was Ruby ook helemaal verkocht door Cambodja en kunnen we dus gezellig samen. Daarnaast hebben we tijdens de introductie week Nina en Iris leren kennen en ik moet zeggen dat we het hier tot nu toe goed mee kunnen vinden!

Na de goedkeuring vanuit school en de organisatie die de stages vanuit Nederland coordineert konden we eindelijk tickets gaan boeken. Want de vertrekdatum is al over minder dan 2 maanden. Aangezien we mee willen doen aan de introweek moeten we 5 november al in Cambodja zijn.

Het speuren op internet kon beginnen. Pfoee ik schrok aardig van de prijzige tickets en tot mijn verbazing waren er niet meer veel stoelen vrij. Aangezien ik niet alleen wilde reizen, maar gezellig samen met Ruby en Nina was het nog moeilijker om direct iets te vinden. Na al de verschillende sites te hebben doorzocht hadden we vandaag eindelijk 3 mooie tickets gevonden. Gunstige tijden en een mooie prijs.

Hup gegevens invullen en boeken! Was het maar zo simpel. Helaas ging het boeken niet helemaal goed en zijn we de hele dag bezig geweest met contact leggen tussen verschillende partijen. Maar....

HET IS GELUKT! De tickets naar Cambodja zijn geboekt. Op zondag 4 november om 08.00 uur vertrekken wij vanaf Amsterdag Schiphol richting Phnom Penh, de hoofdstuk van Cambodja. Helaas waren er geen directe vluchten beschikbaar en dus moeten we twee keer overstappen. We vliegen eerst van Amsterdam naar Parijs, dan van Parijs naar Ho Chi Minh City en vanaf daar naar Phnom Penh waar we ongeveer 13.15 de volgende dag aan zullen komen. Hier worden we opgehaald om naar onze eindbestemming in Takeo te vertrekken.
Ik denk dat we na deze reis wel toe zijn aan een dutje aangezien het in Cambodja ook nog eens 6 uur later is!

Nou de tickets zijn dus geboekt en nu kunnen de overige voorbereidingen beginnen. Volgende week direct een afspraak gemaakt om mijn vaccinaties te halen. Niet te hopen dat ik er gevoelig voor ben, want ik heb er nogal wat nodig.

Nu maar even hard aan de slag om al mijn papieren in orde te maken. Want ja, iedere cent die je krijgen kunt is toch mooi meegenomen!

Ik kan niet wachten tot ik mijn eerste reisverslag vanuit Cambodja kan uploaden. Het aftellen is begonnen: nog 43 dagen te gaan!!

  • 23 September 2012 - 21:24

    Romy:

    Hee Clo,

    Ik heb je gevonden hoor!!
    Zo klinkt als een hele lange reis daarheen zeg.
    Gelukkig zijn de tickets geregeld.
    Spannend hoor allemaal.

    xxx romy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chloe

Hallo allemaal, Het laatste jaar van mijn studie aan de Hogeschool van Rotterdam is aangebroken. Tijdens dit jaar moeten we allemaal een minor naar keuze volgen. Ik heb gekozen voor minor International Aid & Development. Tijdens deze minor gaan we 7 weken op buitenlandse stage in een land naar keuze. Mijn keuze is gevallen op: CAMBODJA! Op mijn profiel zal ik al mijn ervaringen proberen bij te houden. Dikke kus! លាហើយ

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 23105

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 December 9999

Trip 2014-2015

04 November 2012 - 21 December 2012

Cambodja 2012

Landen bezocht: