Countdown - 18 days to go! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu Countdown - 18 days to go! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Chloe Pelgrom - WaarBenJij.nu

Countdown - 18 days to go!

Door: Chloe Pelgrom

Blijf op de hoogte en volg Chloe

17 Oktober 2012 | Nederland, Rotterdam

Lieve lezers,

Voor mijn gevoel duurt het nog heel lang, maar als ik de dagen na tel kom ik toch echt tot de conclusie dat we over 18 dagen al vertrekken!!
Nu ik weet wat we allemaal gaan doen, zoal met de stage als in de vrije tijd kan ik helemaal niet meer wachten om te gaan!

Voor jullie misschien ook wel leuk om te weten wat ik daar dan precies ga doen. Tijdens de stage ga ik mij bezig houden met de faciliteiten van een guesthouse dat er in de toekomst moet komen. Samen met nog 3 andere meiden van FM gaan we kijken welke faciliteiten er allemaal nodig zijn en hoe deze georganiseerd kunnen worden. Want in Cambodja gaat het er toch heel anders aan toe dan in Nederland. Ik ben benieuwd wat er allemaal op ons pad komt en in hoeverre we bij kunnen dragen aan de realisatie van mooie plannen.

Naast de stage hebben we natuurlijk nog veel meer leuke dingen op de planning staan. Om te beginnen de taal/cultuurweek. Deze begint op 6 november. De eerste dag is om te acclimatiseren, gewoon is even relaxed rondkijken en discussieren over wat er allemaal is en wat er allemaal op ons afkomt. De tweede dag vertrekken we met de groep naar de Tuol Sleng Prison en de Killing Fields van Cambodja. Hier krijgen we een indruk van de verschrikkelijke geschiedenis van de Khmer Rouge. Daarnaast zal deze dag het eerste deel van de taalcursus plaatsvinden. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, want volgens mij is de taal best nog een kunst. 8 november gaan we naar Siem Reap. Hier zal het tweede deel van de taalcursus plaatsvinden en krijgen we de kans om lekker te winkelen op de nachtmarkt. Heel vervelend! De volgende dag bewonderen we de zonsopkomst bij Angkor Wat en andere tempels. 10 november duiken we in de cultuur van het land en brengen we een bezoek aan het Cultural Village Museum. 11 november gaan we terug naar Phnom Penh en bezoeken we het Olympisch stadion waar we een Cambodjaanse dans leren. Als dat maar goed gaat met die danskunsten van mij... De laatste dag krijgen we het laatste deel van de taalcursus en bezoeken we het koninklijk paleis waar we gezegend worden door een monnik. Kortom een fantastische week!

Als de intro week is afgelopen begint de stage. Gelukkig hoeven we niet lang op de volgende activiteit te wachten. Na vier dagen stage vertrekken we namelijk richting de jungle om hier een uitgebreide wandeltocht te doen. We zullen overnachten naast een waterval, verborgen tempels bezoeken en voorval veeeeel jungle zien. Onwijssss tof!

Bij terugkomst hebben we een volle week stage. Deze week stage zal worden afgesloten door het plaatselijke Waterfestival in Phnom Penh. Alles is dicht en de stad verkeerd dan een lang weekend in feestvreugde. En wij dus ook! :) Na het festival vertrekken we naar Siem Reap, waar we met zijn allen Sinterklaas vieren.

Daarna wordt het een volle week stage lopen. Maar liefst 6/7 dagen. Maarja dat mag ook wel na al die uitstapjes. Na een week hard werken kunnen we gelukkig uitrusten op Rabbit Island. Hier kunnen we namelijk genieten van witte bounty stranden, kokosnoten en de relaxte sfeer op het eiland.

Eenmaal terug van dit weekendje relaxen hebben we nog een weekje stage voor de boeg en dan zit de reis er helaas al weer op.

Zoals jullie begrijpen heb ik onwijs zin om aan al deze activiteiten deel te nemen, maar voor het zover is moet er nog genoeg gebeuren. Opdrachten maken, prikken halen, pillen slikken, werken en de nodige overige voorbereidingen treffen.

Nu dus maar snel aan het huiswerk. Tot het volgende verslag.

xx

  • 17 Oktober 2012 - 14:53

    Angela:

    Hee mop!

    Superleuk om zo te lezen wat je er allemaal gaat doen! Klinkt echt super allemaal wat je gaat doen. Weet je zeker dat er geen plekje voor mij is om mee te gaan haha. Het is af en toe inderdaad hard werken als ik het zo lees, maar de vele leuke uitstapjes maken vast een hoop goed! Ben in ieder geval jaloers op je! Hopelijk is er nog een kleine mogelijkheid ergens dat ik vanuit Bangkok langs je kom, maar ik vrees dat dat aardig lastig zal worden.

    Spreek je mop! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chloe

Hallo allemaal, Het laatste jaar van mijn studie aan de Hogeschool van Rotterdam is aangebroken. Tijdens dit jaar moeten we allemaal een minor naar keuze volgen. Ik heb gekozen voor minor International Aid & Development. Tijdens deze minor gaan we 7 weken op buitenlandse stage in een land naar keuze. Mijn keuze is gevallen op: CAMBODJA! Op mijn profiel zal ik al mijn ervaringen proberen bij te houden. Dikke kus! លាហើយ

Actief sinds 21 Sept. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 23102

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 31 December 9999

Trip 2014-2015

04 November 2012 - 21 December 2012

Cambodja 2012

Landen bezocht: